BOKA SERVICE NOVA LUND
JUST NU: Verkstan i Lund har hög belastning. Om du har svårt att hitta en tid som passar. Boka i Malmö eller Löddeköpinge där det finns mer tider.
Ange ditt ramavtalsnummer nedan för att se ditt pris. Ramavtalet får
du av din arbetsgivare och är kopplat till din arbetsplats.
Företag:
Avtalsnummer:
Konkursutförsäljningen sker endast i våra butiker. Köp online är inte möjligt. Priserna på webbsidan stämmer inte överens med priserna på konkursutförsäljningen.
Konkursutförsäljningen gäller endast i våra fysiska butiker. Köp på vår webbsida är inte möjlig. Priserna på webbsidan stämmer inte och gäller inte i butikerna under konkursutförsäljningen.
JUST NU: Verkstan i Lund har hög belastning. Om du har svårt att hitta en tid som passar. Boka i Malmö eller Löddeköpinge där det finns mer tider.
Du som köper cykel hos oss får alltid en 3-månaders service och en 1-års service. Detta innebär i klartext att din cykel får en fri första service och efterkontroll vid cirka tre månader från inköpsdagen och ytterligare en fullservice innan 1-årsdagen. Servicen omfattar yttre kontroll och justering av bromsar, växlar, nav, vev- och styrlager, riktning av hjul samt en allmän kontroll av cykelns kondition. Servicen omfattar ej reperationer eller utbyte av delar eller komponenter som har blivit trasiga eller utslitna. Vi kan rekommendera eventuella åtgärder om cykeln är behov av reparation eller byte av slitagedelar,,
Servicen bokas här på denna sida. Fri service kan inte bokas via drop in i butik eller genom mail eller telefon.
Servicen utförs i en av våra butiker och du väljer själv i vilken av våra butiker du vill serva din cykel. Alla cykelgigantens butiker har utrustad verkstad och utbildad verkstadspersonal.
Vid servicetillfället skall du lämna cykeln senast dagen innan och får sedan ett sms under servicedagen så snart din cykel är klar att hämtas. Det går inte att skicka cyklar till service och vi skickar inte heller servade cyklar.
Ett års fri service gäller när du köpt din cykel på Cykelgiganten. Servicen förutsätter att du kan lämna och hämta din cykel i en av våra fysiska butiker. Tag med servicemapp eller referens på ditt cykelköp på Cykelgiganten när du lämnar in din cykel.
Om du saknar inköpsreferens har vi rätt att ta betalt för servicen när du ska hämta ut din cykel.
Vi har inga samarbeten med externa verkstäder.
OBS! Om du har problem med din cykel som du köpt hos oss kan du alltid ta direkt kontakt med oss, dvs vänta inte på din fria service om du är osäker. Om ett fel uppstår på cykeln kan det ofta vara enkelt att åtgärda direkt så använd inte en cykel med fel allt för länge. Om det rör sig om garantiärenden är det viktigt att du tar direkt kontakt med våra verkstäder eller kundtjänst så vi har möjlighet att snabbt hjälpa dig och kontrollera eventuella fel.
Visste du att mer än hälften av Sveriges vuxna befolkning inte vet skillnaden mellan nominell och effektiv ränta? Eller att omkring 40% säger sig ha fått en påminnelseavgift efter att ha handlat online? Varje år betalar svenska konsumenter miljontals kronor i onödiga avgifter, som de inte räknat med innan köpet. Det är inte hållbart.
Oavsett om du betalar direkt eller efter leverans, om du är en van eller ovan onlineshoppare, så ska det alltid vara tydligt vad ditt köp kostar när du handlar hos oss. Säkra och smidiga betalningar utan orimliga eller oväntade kostnader - det är hållbara betalningar.